שיווק פייסבוק למטפל ולמנחה


פייסבוק למטפלים ולמנחים

אין מי מאיתנו שלא מכיר כיום את הכלי הנפלא הזה.
כל כך הרבה אפשרויות, אפליקציות, הגדרות, גישות, כלים, עיצובים ועוד.

שיווק מטפלים | שיווק אינטרנטי | שיווק פייסבוק למטפל

מה מכל העושר הזה רלוונטי למטפל הרוצה לפרסם את פעולו בפייסבוק? למנחה שרוצה לשווק את הסדנא הקרובה שלו?


נתחיל בשאלות המוכרות והבסיסיות.


*
שאלה: דף אוהדים.

בתור מטפל מתחיל - האם אני צריך דף אוהדים? דף עיסקי?

תשובה: דף אוהדים הוא פיצ'ר נחמד של פייסבוק המאפשר לך לאגד את כל פועלך תחת עמוד פייסבוק אחד, שיהיה שונה מהיוזר הפרטי שלך, יקבל כתובת משלו ואם תרצה אף עיצוב משלו.

דף האוהדים הזה, יפה ככל שיהיה, יוכל להוות פאקטור משמעותי בשיווק, אך ורק באם יענה על 2 הדרישות הבאות:
א. כמות אוהדים גדולה.
ב. השקעה רצינית ועקבית בניהול הדף.

לעמוד העסקי שלכם צריכה להיות כמות גדולה יחסית של "אוהדים" העוקבים אחרי פעילות העמוד. אין שום טעם להחזיק עמוד שכזה עבור 20 חברינו הטובים ובני משפחתנו והגננת שנתנו לנו לייק. האוהדים לרוב באים לאחר פעילות ענפה ומענינת של בעל הדף, או יותר סביר, באם השקעתם ב"מודעת פייסבוק ממומנת" המביאה תעבורה של מתענינים אל העמוד שלכם בעזרת PPC (תשלום תמורת קליק). ללא השקעה בתקופה הראשונה בהבאת אוהדים לדף, מאד יקשה להגיע לכמות אוהדים נאותה ששווה השקעה בעמוד.

יש לכם הרבה אוהדים? גם זה לא מבטיח לכם דבר. אם הדף ישאר ריק רוב הזמן, או יעודכן שוב ושוב באותם מודעות החוזרות על עצמם, הקהל שלכם יצביע ברגליים. או יעזוב את העמוד או יבטל את ההתראות של העמוד ואז פשוט לא ישמע ממנו יותר דבר. לכן, אם באמת רוצים אתם דף אוהדים עסקי יעיל, דאגו לחדש תמיד את התוכן בעמוד. שימו פוסט אחת ליום יומיים. שימו תמונות יפות. עוררו דיונים. הגיבו לכל התייחסות בעמוד. הציעו הנחות מיוחדות לחברי העמוד ועוד.

במידה ועניתם על 2 הקריטריונים - כעת יכול העמוד לתת ערך שיווקי אמיתי.



*
שאלה: יצירת אירוע

האם אירוע רלוונטי למטפל? האם זה כדאי לשיווק סדנא? כמה אירועים?

תשובה: גם אירוע פייסבוק יכול להיות לכלי עזר שיווקי יעיל או מיותר בהתאם לדרך השימוש בו והנחיצות שלו. יש הרבה להרחיב בנושא האירועים אבל בחרתי להדגיש כאן רק מספר נקודות חשובות.
א. רצוי לעבוד עם אירוע אחד ראשי בלבד ולא להתבלגן אם אירועים רבים אם נרשמים מעטים שרק יטרידו את קהל קוראיכם.
ב. רצוי לפתוח את האירוע מתוך דף אוהדים או קבוצה שיאפשרו לכם להזמיןן את כל חברי הקבוצה\הדף בלחיצת כפתור ולפתור לכם את הצורך לסמן כמות גדולה מאד של חברים.
ג. יש תוספים, בעיקר לגוגל כרום, שיאפשרו לכם לסמן רשימת חברים גדולה בלחיצת כפתור. חפשו אותם בחנות התוספים של גוגל. (דרך תפריט האפשרויות בדפדפן הכרום שלכם)
ד. לא מספיק ליצור אירוע עם כל הטקסט שרציתם לעדכן. נסו להשתמש בכמה שיותר פיצ'רים אפשריים באירוע. הוסיפו תמונת יפה בולטת ומסקרנת. הוסיפו קישורים בתגובות לאירוע. הוסיפו תמונות וסרטוני וידאו. הציעו הנחות מיוחדות. הציעו לשאול שאלות והגיבו לכל בקשה על קיר האירוע.
ה. בקשו מחבריכם ומכל מי שמוכן להזמין את שאר חבריו לאירוע ולהגיב כמידת הצורך.


*
שאלה: סטטוס מקודם

מתי כדאי לעשות סטטוס מקודם? מה חשוב לדעת? דרך דף או דף המשתמש?

תשובה: סטטוס מקודם הוא אחד הכלים החדשים והאפקטיביים של פייסבוק, העוזר לנו להגיע לכמה שיותר אנשים על ידי הפצת הסטטוס שכתבנו.
ככלל נהוג להעריך שסטטוס שנכתב ביוזר של משתמש, או בדף האוהדים שלכם, יגיע בממוצע לניראות על ידי 10 אחוז מהחברים או האוהדים שלכם. זהו אחוז קטן יחסית המאגד רק את חבריכם הקרובים ואת אלה שממילא עוקבים אחריכם תדיר.
לכן מאפשרים בפייסבוק את הסטטוס המקודם, שבעלות של כמה דולרים, יוודא שהסטטוס המיוחד שלכם יופיע בראש הפיד לכל החברים שלכם כולם, ועל ידי זאת להביא לכמות מקסימלית של חשיפה ותגובות לעניין.
מכאן ברור שרצוי מאד שהסטטוס שלכם יהיה מסקרן מעניין צבעוני ובעל הצעה שיווקית ללקוחות. חשוב לשים תמונה בולטת או קישור המציג תמונה שכזו. מודעות פייסבוק בתשלום מאפשרות רק 10-12 מילים ותמונה קטנה. כאן יש לכם אפשרות לנאום שלם (אל תגזימו!) ולתמונת פלאייר גדולה.
העבירו את המסר כמה שיותר מסקרן מעניין וצבעוני - ותנו לסטטוס המקודם לעשות את עבודת ההפצה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה